Kuljetusalan työaikaratkaisu
Helppokäyttöisyys
Sovellus on kehitetty yhteistyössä kuljettajien kanssa, joten kaikki toiminnot oppii nopeasti oli sitten kyseessä vanhempi tai nuorempi kuljettaja. Myös asiakastuki auttaa ja palvelee Diffon työaikaratkaisun käytössä.
Muokattavuus
Työaikasovellusta voidaan muokata kuljetusyritysten tarpeiden mukaan kuljettaja- ja kuljettajaryhmäkohtaisesti. Myös työaikatarkistusnäkymää voidaan muokata käyttäjä- ja yrityskohtaisesti.
Joustavuus
Työaikaseuranta toimii ajotehtävissä sekä ajon ulkopuolisissa työtehtävissä. Tuntikirjaukset myös terminaali-, halli- ja huoltotyötehtävistä.
Nopea käyttöönotto
Työaikaseuranta saadaan nopeasti käyttöön ilman ylimääräisiä laiteasennuksia. Diffo luo ohjelmistoon automaattisesti ajoneuvot ja kuljettajat, kun Diffo yhdistetään ajoneuvoihin suoraan.
Lakisääteinen työaikaratkaisu
Diffon työaikaseuranta huomioi taustalla automaattisesti kuljetusalan työehtosopimuksen, jota voidaan muokata vastaamaan yrityksen tarpeita, jos yrityksessä on paikallista sopimista.
Palkanlaskenta integraatiot
Tiedot kuljettajien lomista ja poissaoloista sekä työtunneista saadaan siirrettyä suoraan palkanlaskentaohjelmistoihin.
Sähköinen tuntikirjausohjelmisto
Ominaisuudet ja hyödyt
- Selkeästi jäsennelty tieto suoritetuista työvuoroista sekä reaaliaikaiset tiedot työvuoroilta.
- Useita erilaisia työtapahtumia kuljettajan käyttöön, kuten odotus, tauko, huolto jne.
- Kerää yksityiskohtaista tietoa lastaus-, purku- ja tankkaustapahtumista, kuten tonni, lavapaikka ja litra määriä.
- Automaattiset työaikalajin vaihdot Auto-Drive ja Auto-Break ominaisuuksilla. Sisäänrakennettu kuljetusalan TES.
- Poissaolojen seuranta- ja ilmoitusjärjestelmä.
- Mukautettava kuljettajanäkymä.
- Toimii ajoneuvon sivunäytössä ja millä tahansa älylaiteella.
- Työaikaseurannan käyttöönotto on helppoa ja nopeaa eikä vaadi ylimääräisiä laiteasennuksia kalustoon.
Ominaisuudet ja hyödyt
- Tarkista ja hyväksy kuljettajien työajat ja päivärahat yhdeltä näkymältä.
- Yhdistä työvuoroille ajoneuvojen suoritetietoja kuten kilometri- ja polttoaineen kulutustietoja.
- Työvuorojen yhteenveto ja vienti suoraan palkanlaskentaan.
- Tiedot työvuoroista sekä työntekijän että työnantajan saatavilla.
- Kuljettaja näkee onko hänen työvuoronsa ja poissaolopyyntönsä tarkistettu ja hyväksytty.
- Mukautettava toimistonäkymä.
- Muokattavat projekti- ja kustannuslajikoodit.
- Mahdollista käyttää myös suoraan digipiirturitietoon yhdistämällä
Työaikaratkaisu Piirturin tai Sovelluksen avulla
Työaikaseuranta: Diffo Driver
- Työaikaseuranta ajoneuvopäätteen kautta, joka toimii älypuhelimilla, tabletilla tai Volvon sivunäytöstä.
- Lataa Android Play Storesta tai Applen App Storesta.
- Tarkkaa tietoa eri työtapahtumien kestoista kuten lastaus, purku, tauko tapahtumista.
Työaikaseuranta: Digipiirturi
- Työvuoron muodostuu automaattisesti digipiirturikortin sisään- ja ulosleimausajoista.
- Hakee tiedot seuraavista järjestelmistä: VolvoConnect, Scania Data-access, Mercedes Fleetboard, Mapon tai Econen.
- Ei ylimääräistä työtä kuljettajalle.
Työaikaseuranta: Digipiirturi+Diffo Driver
- Työaikatietojen muodostus automaattisesti digipiirturista, jonka jälkeen työvuoroille voidaan tehdä lisäyksiä Diffo Driver -sovelluksen avulla.
- Kuljettaja voi lisätä ajon ulkopuolista työtä kuten huolto-, terminaali tai muu työtä jälkikäteen.
Tehosta päivittäistä toimintaa työaikatietojen avulla.
Työajanseurannan avulla voidaan tarkastaa, kuinka paljon aikaa käytetään tietyn työn suorittamiseen. Tätä tietoa voidaan hyödyntää palveluiden parantamiseen, arvioimaan hinnoittelun oikeellisuutta ja varmistamaan, että asiakaslupaukset täytetään mahdollisimman tehokkaasti.
Diffo Driver -sovelluksen kautta kerättyjä tietoja voidaan käyttää suorituskykymittareiden, kuten ajoneuvon, reitin tai lähetyksen kannattavuuden ja päästöjen seurantaan. Kokonaisvaltainen päivittäisen toiminnan seuranta on mahdollista yhdistämällä muita Diffo Platformin ominaisuuksia.
Miksi valita Diffo?
Diffon avulla kuljetusyritykset ovat parantaneet kannattavuuttaan 3-5% ensimmäisen vuoden aikana. Keskimäärin tämä tarkoittaa 15-25 tuhatta euroa lisää viivan alle per ajoneuvo.