Kuljetusliike Ari Pöytälaakso Oy on perheyritys, jonka juuret sijoittuvat 1970 luvun alkuun. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluvat monipuoliset kuljetukset muun muassa Lindströmille, Valiolle ja Postille.
Kuljetusliike Ari Pöytälaakso on kartoittanut kattavasti kuljetusalan eri järjestelmäratkaisuja, ja heillä ollut monia järjestelmiä myös aikaisemmin käytössä. Uudessa järjestelmässä heillä oli tavoitteena löytää palveluntarjoaja, joka kehittyy toiminnan mukana.
“Tutustuimme monen toimittajan tuotteeseen. Diffossa meitä kiinnosti sen kehiteltävyys ja asiakkaan huomioonottaminen erittäin vahvasti”, Teija Pöytälaakso kertoo.
Yhteistyöhön ryhdyttiin syksyllä 2023, jolloin työaikoja ryhdyttiin seuraamaan Diffon kuljettajasovelluksen avulla. Teija kertoo, että Diffon kanssa kommunikointi on ollut erittäin helppoa ja luontevaa. Asioihin on tartuttu nopeasti ja ohjelmistoa kehitetty heidän pyynnöstänsä vastaamaan heidän tarpeisiin.
“Asiakaspalvelussa olemme hyödyntäneet monia eri kanavia, jotta asiakkailla on mahdollisimman helppo ottaa yhteyttä”, Diffon toimitusjohtaja Timo Pernu kertoo. Myynnin ja asiakastuen numerot ovat tulleet uutena mukaan, ja meidät tavoittaa edelleen WhatsAppin, sähköpostin ja henkilökohtaisten numeroiden kautta. Monikanavaisuus on mahdollistanut nopean reagoinnin asiakkaiden tarpeisiin ja asioiden läpikäymisen Oulussa toimivan kehitystiimin kanssa.
Positiivisia vaikutuksia liiketoimintaan työaikaseurannan avulla.
Pöytälaakso kerää ja tarkistaa Diffolla tällä hetkellä yli 40 kuljettajan palkat. Selkeät palkanlaskennan prosessit ovat nopeuttaneet palkkojen tarkistamista, josta on seurannut myös taloudellista hyötyä.
“Palkanlaskenta on selkeytynyt ja nopeutunut, tästä seuraa taloudellista etua.”, Teija selventää Diffon työaikaseurannan hyötyjä.
Teijan kattavan perehtymisen jälkeen eri toimijoihin, hän oli myös tyytyväinen Diffon kilpailukykyiseen hinnoitteluun. Hän koki, että tuotteessa on hinta ja laatu kohtaavat.
Pöytälaakso suosittelee Diffon ratkaisua
Teija Pöytälaakso on ollut erittäin tyytyväinen Diffon asiakaslähtöiseen asenteeseen ja ohjelmiston helppokäyttöisyyteen. Kuljettaja pystyy merkitsemään itse poissaolot, korvaukset ja tarkistamaan omat tietonsa ennen tietojen siirtymistä palkanlaskentaan. Kuljettajat ovat oppineet käyttämään nopeasti sovellusta ja toimistonäkymä on hyvin informatiivinen, jossa on huomioitu kuljetusalaan liittyvät määräykset.